|
Vastaus viestiin: Pelottaankin myös..
Rajana taivas?
Teitpä vaikean kysymyksen, olemmehan jokainen yksilö omanlaisensa biologinen härveli.
Miten minulle on käynyt? Auttaiskohan se? Lääkkeitä olen joutunut kokeilemaan useita. Nytkin on menossa säätö Deprakine -> Lamictal ja Truxal -> Seroquel. Lopputulos on vielä hämärän peitossa.
Olen lihonut Deprakinesta n. 10 kg. Lihominen johtuu kovista ruokahaluista ja siitä etten jaksanut talvella liikkua. Ruokailuaan kannattaa siis tarkkailla, jos vaan suinkin jaksaa.
Jatkan edelleen samoja harrastuksia, mutta tahti on nykyisin hitaampi ja lenkit lyhyempiä. En revi ja reuhdo niin kuin aiemmin (vauhdeissani). Harrastan kävelyä, pyöräilyä, rullaluistelua ja hiihtoa.
Lisäksi pärrään moottoripyörällä. Moottoripyöräilyä voisi ehkä verrata ilmaisuharrastukseen. Molemmissa pitää olla "järki päässä" ja tuntuma, että homma on hallinnassa. Olenkin jättänyt mopoajot väliin, jos tunnen itseni epävarmaksi. Näitäkin päiviä on, mutta onneksi tunnistan ne.
Tämä on paska sairaus, mutta itselleni diagnoosi on selvittänyt tekemisiäni ja sitä minkälainen olen ollut. Onneksi osa on jo unohtunut.
Uskon, että positiivisella asenteella pärjäilee myös "eestaas" tauin kanssa.
Artsi
Vastaukset: Tähän viestiin ei ole vielä vastauksia.
Tämän ketjun aiheena on: - kaksisuuntainen mielialahäiriö
|