Taimin etusivu
   Kirjeenvaihto

Vertaistuki- ja keskustelupalsta

Vertaistuki- ja keskustelupalstan etusivu
Kirjoita uusi viesti
Vastaa tähän viestiin

25.2.2010 10:51

Vastaus viestiin: Tunteja lisää

Töihin paluu

Kandee varmaan edetä rauhallisesti kuunnelen itseään. Vaikka taloudellinen ahdinko onkin syvältä niin oma terveys on kuitenkin tärkeämpi!

Mä oon kyllä ollu täysi pässi kun olen lähtenyt rakentamaan omaa työhön paluutani osa-aika töillä. Oikeesti oon nyt käynny kerran kuussa töissä "hanttihommissa" päivän tai kaksi, oikeesti työmarkkinatuen kanssa ei mitään järkeä.

Osuuskunta on hyvä tapa aloittaa oman alan ura, mutta mulla käy se todella hitaasti kun ei ole varaa sijoittaa hankintoihin tarpeeksi...Eli tarvitsisin alkuun muuta työtä.

jotenkin olen ajatellut että kyllä taas tuo työnteko siitä, kunhan lepäilen hetken, mutta eipä se taida niin mennä. Musta tuntuu että pitää opetella palikoiden käyttö uusiksi. Mulla on tän sairauden myötä hävinnyt ihan perus rutiineitakin kuten hampaiden pesu, siivoaminen. Nyt taitaa mun bipo olla menossa lepoon, oireet ovat "kiltistyneet". Hyvä aika tehdä töihin paluu. Ehkä voisi työkokeilu ym olla hyvä aloitus ja siitä sitten vähitellen kunnon palkkatöihin.

Viime syksyyn asti olin työkkärin työelämä valmennuksessa (?)ja mulla oli osan aikaa vapaat työajat ja pääsin tekemään osin oman alan töitä, viihdyin tosi hyvin. Sit syksyllä iski joku häiriö päälle mieli heitteli laidasta laitaan (ehkä sekamuoto)ni päätin lykätä kunnon töihin siirtymistä. Nyt jännittää ja pelottaa että mitä sit jos oireet iskee, pelottaa se että alan töhöttää ja säheltää kun kierrokset iskee ja teen huolimattomuus virheitä, inhoon sitä..Tai et palaa loppuun..

Siitä huolimati uskon että töihin paluu on mahdollista vaikka pelkuri nyt olenkin. Vielä mulla on sellasta energiaa että ois melkeenpä suotavaa työnteko, etten kehittele pahojani. Ja jos ei pysty nykypäivän kiireiseen työntekoon niin voisinhan tehdä vaikka vapaaehtos töitä ym.

Tsemmpiä pitempään työpäivään!

kinder yllätys

Vastaukset:
Kiitos kannustuksesta, pipo-waldo, 25.2.2010

Tämän ketjun aiheita ovat:
- kaksisuuntainen mielialahäiriö
- omaiset
- tuet ja etuudet

Vastaa tähän viestiin:

Vastauksen otsikko:

Vastaus:

Nimimerkki: