Taimin etusivu
   Kirjeenvaihto

Vertaistuki- ja keskustelupalsta

Vertaistuki- ja keskustelupalstan etusivu
Kirjoita uusi viesti
Vastaa tähän viestiin

6.3.2010 1:24

Vastaus viestiin: Viiltely

Jotenkin muoti-ilmiö

sori otsikko, mutta mä oon itse yli 40 v., ja mun nuoruudessa ei tunnettu tällaista tapaa purkaa ahdistusta.

kun tää tuli munkin tietoon että näin tehdään, niin olen tehnyt sitä itsekin "pienesti" joskus.

ymmärrän sua että se helpottaa jotenkin, mutta yritäthän pitää sen aisoissa.

mul on mutama konsti välttää viiltely itelläni. nyt kun on talvi, niin lumihankeen ranteet, pidän ja pyöritän käsiä jonkun aikaa, niin että tuntuu kylmyys sietokyvyn rajoilla.

kesällä tai sit jos ei oo lunta, niin ranteet jääkylmän veden alle.

yks uus ihan hyvä ostos on piikkimatto. käydä sen kanssa ne halut viiltää: painaa kädet just niistä kohden kun haluis viilltää, sitä vasten. ja makaa selälläs sen päällä toisinaan vaik ei oliskaa viiltelymieli.

kun noi fiilikset viiltämisestä tulee, niin kokeile noita ennen kun viillät, niin mäkin teen.

noissa "tempuissa" vapautuu elimistöön endorfiinejä (niin kuin kivun kokemisessakin) jotka tuo mielihyvää.

kokeile noita eka! lähden nyt tästä ite just laittamaan käpäläni lumeen, tiedän kokemuksesta että se helpottaa ahdistusta.

tsemppiä, ja nää nyt on vaan tällasia omakohtaisesti hyviksi koettuja korvikkeita. hae ihmeessä apua vaik terveyskeskuksesta ja sieltä saat mahiksen jutella ammattilaisen kanssa. ei kande nuoruutta hukata. ja sit eikun porskuttamaan eteenpäin!

tiedän et voi olla kynnys puhua asiasta, mut ammattilaiset tietää mistä sä puhut ja osaavat jutella tästä asiasta.

mitään et menetä jos käyt juttelemassa, päin vastoin. mäkin oon aikoinaan käynyt, ja ehkä just siks olen nyt itse keksinyt keinot joilla voin korvata veitsen.

tsemppiä!

vaihtoehtoja löytänyt

Vastaukset:
Todella, Eliza Maria, 6.3.2010

Tämän ketjun aiheena on:
- viiltely

Vastaa tähän viestiin:

Vastauksen otsikko:

Vastaus:

Nimimerkki:

Ohjeet
   Artikkelit