|
Mihin enää uskoa..perhe hajalla..mies ei tajua!
Asumusero päällä. Monta vuotta taistelua puolison maanisten vaiheiden kanssa. Sitten seuraa kaikki älyttömät laskut, alkoholin vieroitusoireet ja masennus. Minä se maksan, jaksan ja tuen. Nyt en enää jaksa, talon sain pelastettua sentään itselleni!
Mies lähti itse eikä tapaa lapsiaan. teini yritti itsemurhaa, leikki-ikäinen itkee ja ikävöi isäänsä, puree ja hakkaa. kaverit ei kutsu synttäreille ilkeää riiviötä. lapsi itkee entisestään. ja vauva ei onneksi edes ymmärrä. Kaikki kyselee, en kestä tätä häpeää ja väsymystä.
Mutta nyt tiedän mitä laskuja on postilaatikossa ja pärjään. Ehkä vielä joskus nautin elämästä, en nyt. Mies ei hae apua, ei ole kuulemma hullu! vaan minä olen hullu..syönhän jotain älyttömiä onnellisuuspillereitä masennukseeni..menisin johonkin, niin ehkei tarttis syödä myrkkujä. vaahtoan kuulemma tyhmistä asioista ja määräilen. masennuslääkkeiden syöntikin kertoo jo että olen hullu...
Ei yhteyttä viikkoihin...vien lapsen psykologille kun oireilee. saan hyviä vinkkejä. Anna lapsille aikaa, aikaa, aikaa. sitähän mulla on kaikkien näiden lasten kanssa :o Mitäs olen tehnyt lapsia...? enpä arvannut että tällainenkin sairaus voi tupsahtaa ja levittää kaiken käsiin ja kaikki jää yksin mun harteille. Mies tupsahtaa yhtäkkiä tänne..katsomaan lapsia. On niin kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan. Aloitti taas työt, ei juo eikä rahaakaan enää ole mitä tuhlata. lapsilla päät pyörällä, mutta ovat iloisia nähdessään isän. mitä voin tehdä, ajaa pois vai.
Olen iloinen, että saan nukkua välillä. mutta mitä pitäisi tehdä...? ei näin voi jatkua. mania alkaa kohta taas, se on vain ajan kysymys. aurinkokin lämmittää jo. en jaksa uskoa enää mihinkään. Hän ei suostu viemään tavaroitaan pois, mutta ei halua asua täälläkään. ahdistaa. lapsetkin kitisevät kokoajan. niinpä. elämä on sellaista, aina ei ole auringonpaistetta, mutta silti pitää jaksaa. onneksi on sentään ystäviä <3
ehkä tämä joskus helpottaa, voimia muillekin!
eikö tämä jo riitä yhdelle kannettavaksi..
äitiemo
Vastaukset: Rakas ystävä, jaksamisia, Vilijonkka, 11.3.2010 ->Kiitos tuesta!, Äitiemo, 11.3.2010 Aika varattu psykiatrille, Äitiemo, 17.3.2010
Tämän ketjun aiheena on: - kaksisuuntainen mielialahäiriö
|