Taimin etusivu
   Kirjeenvaihto

Vertaistuki- ja keskustelupalsta

Vertaistuki- ja keskustelupalstan etusivu
Kirjoita uusi viesti
Vastaa tähän viestiin

29.6.2010 15:27

Vastaus viestiin: Oli mahtavia päiviä ja nyt loppu..hypovaihe?

Mainitse ehdottomasti lääkerille

Voi hyvinkin olla hypomaniointia, mutta ehdottomasti kannattaa kertoa kaikki vauhdikkuuspuuskat lekurille,jotta saisit oikeanlaista hoitoa. Kuulostaa siltä että sulla on selkeitä mielialavaihdosjaksoja.

Jos on kaksisuuntaisuutta pelkkä masennuslääkitys voi aiheuttaa harmia ym..

Itse mietiskelen edelleen olenko kaksisuuntainen vai en vaikka diagnoosin sainkin jo vuosi sitten. Voipi olla että lääkitys on tasannut mut normaalille "pörhellys"tasolle tai sitten elämäni on tasapainottunut muutoin. Tosiaankin mulla on diagnoosina 2tyypin kaksisuuntainen, siinä ei siis tule varsinaisisia manioita vaan juuri noita lievempiä hypomanioita.Masennuksia ja mielialojen nopeata vaihtelua mulla on kyllä ollut, niistä ei voi erehtyä.kaksisuuntaisen 2tyyppi on vaikeampi tunnistaa koska hypomaniointi voipi parantaa toimintakykyä, ja mitäs sen mukavampaa ympäristöllekään kuin toimelias, idearikas ja iloinen heppuli.

Olen tarkkaillut ympäristöäni ja monella ei kaksisuuntaisellakin tulee hummailu kausia jolloin tuhlataan rahaa ym ja ns.heitäydytään elämään. Ja voipi olla paljon muutuvia tekijöitä elämässä ja stressikin aiheuttaa unettomuutta eli ei kaksisuuntaisetkin voivat käydä ylikierroksilla.

Olen siis paljon pohtinnut missä menee normaalin pörheltämisen raja:) Olen kysellyt läheisiltä ihmisiltä että millaisena he minut näkevät. Toiset sanovat että olen ihan normi, miksi ylipäätään syöt lääkitystä. Toiset sanovat että kyllä tuo lääkitys on tasapainottanut minua. Ja nämä ihmiset jotka ovat sanonneet että syö lääkkeet ovat toisaalta nähneet minut jokaisessa mielentilassani.

Olen jälkikäteen havainnut tilanteita joissa en itse ole pystynyt havaitsemaan "omia kierroksiani" ja vaan ihmetellyt miksi ihmiset herpaantuvat, hehän niitä hitaasti ja ärsyttävästi toimivia ovat..he.

Tosiaankin parasta kertoa kaikki asiat mielestäsi tohtorille. En tiedä oliko tässä mun vastauksessa mitään järkeä, ei ollut tarkoitus ainakaan sotkea mietteitäsi omilla ollakko vaiko eikö olla kaksisuuntainen ikuisuus pohdinallani.

Hienoa että olet hakemassa apua!Kaikkea hyvää.

kinder yllätys

Vastaukset:
Kinderille jälleen kiitos, surusilmä74, 1.7.2010

Tämän ketjun aiheita ovat:
- kaksisuuntainen mielialahäiriö
- masennus
- unettomuus

Vastaa tähän viestiin:

Vastauksen otsikko:

Vastaus:

Nimimerkki:

Ohjeet